onsdag 2 februari 2011

Verwarmingsbuis

Hola!
Igårkväll upptäckte jag hur fruktansvärt kallt det var på mitt rum. Jag kände på elementet och märkte att det var iskallt!! Så imorse gick ja och letade efter Herman, som är vår vaktis. Han såg lite trött ut, och jag frågade om han hade haft mycket att göra idag. Han muttrade till svar att ja, det hade han.. "you know.. all the new students.. it's a mess". Vet inte om han menade det som en pik till mig eller om han helt enkelt inte vet vilka som är nya eller inte. Nu är i alla fall elementet lagat och han lämnade mitt rum med orden "don't touch anything now..." haha.

Idag har jag inte gjort så mycket, jag har inte fått min cykel än så jag har inte tagit mig till universitetet, det ligger en bra bit härifrån. vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit imorgon, kanske får ta bussen. Letade efter brasilianaren innan, men han gör tydligen sitt sista exam idag så jag tvivlar på om jag får cykeln tills imorgon då han säkert ska ut o parta ikväll. Annars har jag umgåtts och lagat mat med mina grannar. De är ungefär 150 nya studenter, och 150 gamla så vi är rätt många som springer runt och är förvirrade. Alla korridorer ser likadana ut och det är som en labyrint. Idag tyckte mina grannar att det var väldigt kul att låta mig gå först och dels försöka hitta hem från mataffären när vi var ute och handlade, men vad som tydligen var ännu roligare va att släppa mig fri för att hitta till mitt rum.. jag går lite omvägar heh.

Ikväll och imorgon har jag kitchen duty, vilket betyder att klockan elva ska jag och en till städa röran som har utvecklats i köket under dagen. Det finns två kök på min våning, jag tillhör det lilla, som delas av 18 personer, det stora delas av 40. Är ändå rätt glad att jag slipper städa det stora..

Andra nya upptäckter är att spotifyreklamen på hollänska är, om möjligt, mycket mer irriterande än de svenska. Imorgon är welcoming ceremony i aulan på universitetet, så jag ska försöka hitta dit. Sen börjar introduction week på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar