söndag 27 februari 2011

Lite bilder

Hallå

Dåligt med uppdateringar! Men jag har haft mycket att göra nu när skolan har börjat.
Sen sist har jag varit på pirat party, maskerad, konsert, i Amsterdam, haft internationell middag och födelsedagskalas. Och ja - jag har gått i skolan och pluggat också.

Skolan är bra, jag gillar universitetet, även om det var jobbigt att hitta till alla byggnaderna och salarna i början. Nu har jag koll! Har även nästan alla böcker, vilket inte var det enklaste att få tag på. Nu väntar jag bara på en till. I bokaffären sa dom att dom skulle få in den i April.. jahaja. Men nu har jag efter mycket letande hittat en hemsida som hade boken. Kurserna verkar inte så jättesvåra, vissa mer intressanta än andra. Dock är det väldigt mycket att göra, läxor till alla kurser varje vecka, prestationer och seminarium. Jag har dessutom 6 kurser i det första "blocket" och två som fortsätter över till B blocket. Alla andra har tre kurser nu och tre kurser nästa block. Jag kommer antagligen inte fullfölja alla, skippa en och ta 25 poäng istället, vilket är helt okej med Lund.

Tänkte att jag skulle slänga in lite bilder kanske är lite roligare än massa text.. Tyvärr så hamnade bilderna lite överallt och i fel ordning, fattar inte riktigt hur man ändrar.


Här är vi på the dutch party, alla skulle ha organget på sig!

Vi gjorde våra egna maskar till maskeraden. Simon gjorde sin endast av en äggkartong och tejp.. Tyckte vi alla lyckades väldigt bra!

Vi var på the cross-linx festival, där 8 olika band spelade under en kväll. Riktigt bra lokal med massa olika stora salar, så man gick bara runt från konsert till konsert. Här är the national som spelar

Vi var i Amsterdam. Här är Jasmin och Simon som försöker lista ut vart vi är någonstans på kartan..

Cykel måste man ha. Här är jag på centralstationen. Här finns HUR mycket cyklar som helst, vad som syns i bakgrunden är en bråkdel av hur många cyklar där finns. Jag fick memorerar ordentligt för att jag skulle komma ihåg vart jag ställt min cykel.

I Amsterdam. Det jag älskar med Nederländerna är att dom har så oerhört fin arkitetktur. Såhär ser ungefär alla husen i Gronignen också ut (förutom där jag bor som ser ut som en blå låda...)

Här är några vänner från mitt hus. Jasmin bor i och för sig inte i Winscho men alla tror det eftersom hon och jag umgås rätt mycket. Hon spenderar mycket tid här eftersom alla vi umgås med bor i mitt studenthus.  
Mer cyklar..

Jasmin och Sara med sina fina maskar. Som ni ser var inte alla lika ambisiösa som vi var..


Jasmin när vi skulle på piratparty! Det finns en "one euro" buktik som är riktigt bra. Där kan man hitta mycket. Vi köpte en plastduk med döskallar och dubbehäftande tejp och vips, var vi pirater.. nästan
Dutch partyt med alla människor i organge!

Okej, nu måste jag plugga lite. Sen är det movie night här, undrar vad vi ska se.. Toitoi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar