söndag 13 februari 2011

This group is boring!!

Det finns väldigt många roliga/udda människor här. Tänkte att jag skulle berätta om några

Litauen - Han äter bara potatis. En typisk litauisk rätt är potatis med vitsås och fisk (jag har frågat). Men varför ingen fisk då? Nej, han gillar potatis. Jag har till och med erbjudit mig att hjälpa honom tillaga fisken om det är så att han inte vet hur man gör. Men nej, han vill bara ha potatis. Typ 7 potatisar, varje dag. Eventuellt med lite smör.

Ryskorna - Det fanns två stycken ryskor i vår esngrupp på introduktionsveckan. Dom sa roliga saker hela tiden, men en grej kommer jag särskillt ihåg. Vi sitter hemma hos vår hollänska mentor och äter mat och dricker lite vin. Plötsligt börjar ryskorna prata med varandra på ryska varav den ena sen säger "can someone please pour some wine in our glass?" Alla tittar lite konstigt på varandra men en kille från japan häller genast upp lite vin. Ryskan fortsätter "In russia it is not nice to pour wine in your own glass.. if you do that you are an alcoholic!" Om det är någon som kan konfirmera att det är så i Ryssland så vore det väldigt skoj att veta.

Lettland - Det fanns en tjej i vår grupp under introduktionsveckan som var från Lettland, under de fem dagarna som vi alla spenderade tillsammans sa hon typ 8 gånger eller fler "this group is booorriiing". Ok? Så, gå då? sa jag ungefär lika många gånger. Efter ett tag slutade man förvånas och ville bara att hon skulle gå. Men det gjorde hon inte. Hon var kvar, såg uttråkad ut och fortsatte säga hur tråkiga vi var.

Fler roliga människor finns, men nu måste jag gå så det får bli en annan dag.

toitoi på er!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag gillar potatismannen! :D Är toitoi - hejdå på holländska?

    SvaraRadera
  2. Han är märklig... ;) Toi ziens tror jag det heter "på riktigt" men toitoi är mer "ses" typ :)

    SvaraRadera