tisdag 8 februari 2011

Ik ben Sandra

Igår hade vi dutch party, det var skoj och alla var klädda i orange.. Eller något liknande, för min del blev det en röd tröja. Jag tänkte att ääääh, ingen ser i mörkret. Men redan efter 10 min på utestället så fick jag veta att min tröja var röd, inte orange. busted.

Jag måste säga att det är väldigt skönt att bo i ett studenthus för man lär känna så många människor. Igår träffade jag en tjej som inte bodde i korridor och var på jakt efter nya vänner. Jag tog henne under mina vingar och presenterade henne för mina korridors och esn vänner. Ikväll ska alla nya studenter på bio, en premiär av någon film så vi har inte fått veta vilken, hoppas den är bra. Juste, igår hade vi även en lektion i hollänska, det var väldigt roligt. Jag tycker dock det är jättesvårt, dom har många ljud som vi inte har. Påminner mer om arabiska ljud. Riktigt svårt, jag måste öva. Men jag lärde mig presentera mig själv och räkna till tio.. nästan.

Jag fick nyss ett roligt mail från min student house manager. Vi ska ha möte på torsdag (vilket jag tycker vi har heeela tiden) och han skrev vad vi skulle ta upp osv. Bland annat om vår kitchen duty "Talk with your kitchen cleaning team, and you can also talk to the team before you, if you find that they did not do a  good job, I try the same, but for me to assess is more difficult than for you. So if the team before did a really bad job, you should let them know... (in the list you can e.g. put a sad face into their task row. ) Then the bad team should  make it look nicer once again...or they get a punishment (as a team)..?"
Om jag känner människorna här rätt så kommer de rösta på att ett straff ska utföras. Återkommer med vad det blev för något efter torsdag. Jag ska inte säga vad jag hittade i vårt kök när jag städade, men där jag städade (under och bakom grejer) hade ingen städat på vääääldigt länge.

Dagens rapportering, hoppas allt är bra hemma! Här är superfint väder idag och inte så kallt. Hade det inte varit för vinden (eller stormen, could be..) så hade man nästan kunna tro det var vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar