lördag 12 februari 2011

Sorry, maar ik spreek nog geen Nederlands..

Jag inser att det behövs lite fler bilder. Det kommer. Men jag är så sjukt dålig på att ta med mig min kamera, ska sno lite bilder från andra tror jag.

Det blev inget straff för den som inte städat, iaf inget uttalat. Det roligaste på hela husmötet var att Boris hade glömt alla sina papper och precis haft en stor tenta så han var lite borta. Egentligen tog mötet inte mer än 10 minuter. Men nu till det roliga - en spanjor ställer sig rakt framför Boris när han är mitt i en mening och säger "sooo.. this is going well" sen - helt knäpptyst. Jag och min irlänska kompis tittar förtvivlat på varandra för mer awkward stämmning får man leta efter. Vem säger så? Jag vet inte om jag i skrift kan förmedla hur roligt det var, men varje gång jag tänker på det börjar jag skratta.

Igår var vi ute och det var trevligt. Det jag verkligen hatar med Holland är att man får röka inne på klubbarna, så allting luktar rök när man kommer hem. Tack Sverige för att vi inte har det så längre. Skulle egentligen gått till marknaden idag som är varje torsdag,fredag,lördag. Där kan man köpa kött, fisk, grönsaker och frukt mycket billigt. Men det regnande som tusan så jag ville inte pallra mig ut.

Idag är det stooor husfest för en kille fyller år men jag orkar verkligen inte parta idag. Jag ska titta på Criminal minds och sova. På söndagar är i princip allting stängt här, förrutom bion och vissa mataffärer som har öppet några timmar. Så vi ska nog gå på bio imorron och se black swan. På måndag börjar skolan och jag tror jag måste dubbelkolla så att jag har skrivit ner rätt tider. Jag har hittat en mycket snabbare väg, så nu tar det 5-10 min att cykla till stan istället för 20-25... Då förstår ni vilken omväg jag cyklat innan.

Nu sjunger min granne på arabiska igen. Det gör han varje morgon och kväll, och ibland lite då och då på dagen också. Jag stör mig dock inte på det, det är rätt trevligt. Värre är det med min andra granne, som ibland spelar hög rockmusik. Men jag tror nog ändå jag har det rätt bra, har hört mycket värre historier..

Toitoi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar