måndag 7 februari 2011

Introductieweek

Jag är inte så bra på att rapportera just nu. Introduktionsveckan är i full gång och vi har aktiviteter hela dagen och oftast hela kvällen. På introduktionsveckan blir man indelade i olika grupper om ca 10 personer med två hollänska mentorer. Tillsammans med sin grupp gör man alla aktiviteter under veckan. I min grupp är det människor Schweiz, Hong Kong, Kina, Irland, Rysland, Taiwan och Litauen. I fredas var vi på pubrunda, det finns över 100 barer i den här staden, vi avverkade fem.. I lördes hade vi olika workshops, som dutch quiz och how to survive in the nederlands and so on. Efter det var det comedy night där vi fick se improvisationsteater som var jätteroligt! Igår hade vi sports day. Min grupp spelade basketboll, vollyboll och bandy och ja, vi förlorade alla. Sen hade vi även salsa lesson, efter det var det band night, ett cover band som spelade gamla godingar, roxett och abba däribland! Idag har vi ingenting på dagen, men ikväll har vi en dutch lesson där vi ska lära oss fraser som är bra att veta och hur de utalar sin G och SCH ljud, det är svårt. Efter det är det "dutch party", ja ni hör full rulle hela tiden. Nu ska jag gå till Jumbo och handla lite sen ska jag till min kordinator på skolan och skriva in mig i seminariegrupper. Efter det ska jag träffa Jasmin (i min grupp från Schweiz) och leta efter något orange till the dutch party ikväll. Man måste ha något oranget på sig. Tråkigt inlägg men jag ska försöka ta med mig kameran idag och ta lite bilder.

Hoppas allt är bra hemma!
tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar