tisdag 1 februari 2011

Dag 2

Hoi!

Idag vaknade jag och insåg att jag inte hade någon frukost så jag begav mig ut på upptäcktsfärd efter en mataffär. Mitt mål var att hitta Jumbo, som tydligen ska vara den bästa. Efter en helt galen omväg så hittade jag rätt. Jag är verkligen glad att jag har läst tyska, annars hade jag inte förstått någonting! Nu går det mesta att lista ut, iaf när man läser.

När jag kom hem igen knacka min granne på och berätta att han nog hade hittat en cykel till mig! Jag frågade honom om vägen till banken eftersom jag måste betala min hyra, men han insisterade på att visa mig vägen. Så jag är nyss hemkommen från en lång cykelrunda. Vi var i två cykelaffärer för att få cykeln värderad. Brasilianaren, som cykeln tillhörde, betalade 95 euro för den. I cykelaffären sa de max 20... Efter lite dividerande med brasilianaren fick jag den för 30, så från och med imorron har jag en cykel! Det är kanske inte den finaste, men jag gillar den.

Vi var på flera banker, det var lite klyddigt men nu vet jag vilken bank jag ska gå till för att kunna betala min hyra. Jag har sett hela stan och blev visad all i need to know, men med mitt lokalsinne vet jag inte hur jag ska komma ihåg hälften ens.

Utsikt från mitt fönster. Massa husbåtar i kanalen!



Så här såg mitt rum ut när jag kom. Det är lite mer uppdaterat nu dock, ska visa när jag fått lite mer ordning


Ett hus jag såg när jag letade efter Jumbo. Den som kan gissa vad som hänger i dörröppningen får ett pris

Nu ska jag ta en powernap och sen laga lite mat. Imorgon ska jag försöka hitta skolan och kanske skaffa ett hollänskt telefonnr.

tot ziens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar