onsdag 9 mars 2011

Chips vs. Fries

Hejhopp!

Tänkte bara berätta lite snabbt att jag lever OCH min hosta är i princip helt borta. Självständighetsförklaringen som jag skrev om i förra inlägget var helt galen svår. Vi engangerade våra vänner som har engelska som modersmål, men inte ens de förstod en text från 1600 talet. Klockan 02.30 gav jag upp och imorgon får jag reda på om den blev godkänd eller inte. Hoppas verkligen det haha.
Igår gick vi till ikea för på tisdagar har de halva priset på köttbullarna. Det var så roligt att se 10 pers sitta med köttbullar och den lilla svenska flaggan som man får till. Sen köpte jag lite grejer till mitt rum, känns som att jag äntligen har allt jag behöver vad gäller förvaring och grejer. En månad senare. Har jag verkligen varit här i över en månad? Många av dom jag umgås med är irländare och jag känner att jag börjar utvecka en irlänsk dialekt och språkbruk. Igår sa jag chips till pommesen som man fick till köttbullarna (inte alls lika gott till som potatis), helt utan att tänka på det. Marie, som är från Canada frågade mig "do you say chips? not fries?". Jag svarade "Nooo, i say fries!", jag reflekterade alltså inte över att jag användt ordet chips, så illa är det. Nej, nu måste jag fortsätta plugga fast solen skiner och vädret är underbart..
Tot ziens!

1 kommentar: