tisdag 1 mars 2011

Act van Verlantinghe

Börjar bli riktigt trött på att vara sjuk. Känns som det har vänt nu och jag håller på att bli sämre igen, så idag gick jag och skulle köpa apelsiner och te efter skolan på alberthein vid vismarkt (aka. en mataffär som ligger mitt i stan 1 min från skolan). Det skulle jag inte gjort. Klockan var sex, vilket betyder att väldigt många människor slutat jobba och ännu fler studenter har haft sin sista lektion som slutar klockan sex, inklusive jag. Jag har aldrig sett så mycket folk i en så liten affär, det gör jag inte om.

Funderar på att ta det sista av min hostmedicin, men jag vill inte. Smaken satt kvar i flera dagar sist. Kanske kan vara värt det om jag slipper min hosta, kanske. Annars så gör jag inget förrutom pluggar nu, idag hade jag en av mina presentationer och nu ska jag försöka skriva klart ett paper om "Act van Verlatinghe" (nederländerns självständighetsförklaring från spanien). Vet inte alls om jag förstått uppgiften rätt men jag ska gå och fråga Virpie (älskar hennes namn, Finland), som också tar den kursen, om hon gjort likadant. Nu ska jag fortsätta skriva, haj!

1 kommentar: